Luke Rhinehart – Zar Adam
Kitabın, kapak kısmına ve arkasındaki yorumlara aldanıp da alanlar arasındayım. Gerçek şu ki sanıldığı gibi bir kitap değil. Gülerek okuyacaksınız diyordu; kitabın hiç bir yerinde gülmedim. İçler acısı bir kitap. Birazda yapmacık geldi bana. Çok çelişkili bir kitap. Kitap yazarı Luke bir psikolog. Kendisine gelen insanlara bir çözüm yolu bulmak için çok tehlikeli bir yöntem deniyor. O da zar yöntemi. Tamamen zarların esiri olmuş bir adam.
Tabi ki bu çok yanlış bir yöntem. Çünkü isanda bir irade vardır. Ve insanlar bu iradeyi istedikleri şekilde yönlendirebilirler. Ama Luke Rhinehart kendi iradesini kullanmak yerine koltuğu zarlara bırakıyor. O zaman yaşamasının ne anlamı olabilir ki?
Kitaba birde olumlu yönden bakalım. Arada bir böyle sıkıcı kitap okuyalım ki güzel kitapların değeri ortaya çıksın. :) [|sponsor bağlantı:RSSkitap.com |]Bir başka yönü ise bazı insanların kararsızlık hastalığı vardır. Bu kitap onlara çare olabilir.
Bu arada kitabın kapak kısmına +18 yazılsaydı daha iyi olurdu. Amerikan kültürünün aşırı pornografik bir kitabı. Okumak isteyenlere ısrarla tavsiye etmiyorum…
* Yararlı olabilecek Linkler : RssKitap : Zar Adam , ZarAdam.Net
Related posts:
- Adam Fawer-Empati “Yüreğim Seni Çok Sevdi” adlı romanımdan sonra ikinci bitirdiğim kitap...
- Elif Şafak – Siyah Süt Bir otobiyografik roman olan Siyah Süt, Elif Şafak‘ın kaleminden...
- Olasılıksız – Adam Fawer Öncelikle başından kalkamayacağınız çok sürükleyici bir roman olduğunu belirtmek isterim....
- Doğan Cüceloğlu – Savaşçı Luke Rhinehart’ın sıkıcı kitabından sonra bu kitap ilaç gibi...
- Yüreğim Seni Çok Sevdi… Bu kitabı, okula giderken yolda bir kitap satıcısında gördüm. O...
Related posts brought to you by Yet Another Related Posts Plugin.







rss_ems | Şu tarihte Şubat 19th, 2009 ve şu saatte 20:30 gönderildi.
İnanır mısın şu an bu kitabın yarısını okudum ve bir başka kitaba geçtim. Belki canım sıkılırsa bitirip blogta yayımlarım ki sanmıyorum. Aynen yorumlarına katılıyorum.
OFY | Şu tarihte Şubat 19th, 2009 ve şu saatte 22:15 gönderildi.
Evet gerçekten çok sıkıcı bir kitaptı. Epey bir zaman bloguna yazmadığının farkındayım ve kitap hakkında görüşlerini merak etmiştim yazdığın iyi oldu.
Doğan Cüceloğlu - Savaşçı | Ömer Fatih Yılmaz | Şu tarihte Şubat 23rd, 2009 ve şu saatte 16:07 gönderildi.
[...] Cüceloğlu – Savaşçı Luke Rhinehart’ın sıkıcı kitabından sonra bu kitap ilaç gibi geldi. Dediğim gibi arada bir sıkıcı kitap okumazsak güzel [...]
Bekir Cem | Şu tarihte Şubat 28th, 2009 ve şu saatte 17:39 gönderildi.
Bence zar adam gayet başarılı bir kitap. Evet, beyinlerin muhafazakarlaştığı bir çevrede yaşıyoruz. Sanırsam bu kitabın bazı kesimler tarafından çok sevilip, bazı kesimler tarafından da çok eleştirilmesinin sebebi bu.
İlk 70 sayfa falan gayet sıkıcı. Fakat ondan sonrası bence çok akıcı ve ilginçti.
Zar atarak hayatına yön vermek bana göre de çok saçmadır. Aklı olan insanlarız ve “beyinsiz insanlar” ancak böyle yöntemlere başvurur.
Sonuç olarak; ben Luke Rhinehart’ü değil, kitabı beğendim:) Tavsiye ederim.
pNr.. | Şu tarihte Mart 9th, 2009 ve şu saatte 04:12 gönderildi.
Zar Adam uçuk ve saçma bi aşkı, maceradan maceraya koşan birini, mitoLojik bi kahramanı anLatsaydı eminim kimse sıkıLmazdı :)
Bu kitabın iLk 30 sayfasını okurken psikanaLiz nedir, psikoLogLar nasıL insanLardır hastaLarını tedavi ederLerken ruhsaL yaşantıLarı nasıL etkiLenir nasıL değişir hiç düşüneneniz oLdu mu ?
O kitapta anLatıLmaya çaLışıLan şey, ne iradesizLik ne de zarLara tesLim oLup ondan yeni bi tanrı yaratıp ona tapınma..
İçinde barındırdığı ama düzenLi topLum kuraLLarına sessizce itat etmek zorunda kaLan diğer yanLarını ortaya çıkarma çabası içinde oLan bi psikaytrın aLt üst edici otobiyografisi. O yüzden ‘sıkıcı’ zaten.
Sonuç oLarak Zar Adam bana göre kendi kategorisinde bestseLLer bi kitap.
OFY | Şu tarihte Mart 9th, 2009 ve şu saatte 09:06 gönderildi.
@pNr..
Dediğiniz gibi, kendi çapında bir kitap yazmış Luke. Kitabın amacı okuyucuya yararlı olmaktır bence. Kendi sorununu istediği kadar anlatsın bu beni ilgilendirmez. Bana yarar sağlaması önemli.
pNr.. | Şu tarihte Mart 11th, 2009 ve şu saatte 15:51 gönderildi.
OFY..
Dikkat ederseniz kendi çapında demedim, kendi kategorisinde bestseLLer bi kitap dedim.. BestseLLer ne demek biLiyorsunuzdur diye düşünüyorum :)
YararLı buLmak okuyucunun iç dünyasıyLa ve ne okuduğundan ne anLadığıyLa iLgiLidir. Benim çok yararLı buLduğum bi kitabı siz zarar verici ve sıkıcı buLabiLirsiniz. GöreceLi bi kavramdan bahsediyoruz, hiçbir yazar kitabının kime yararLı kime sıkıcı oLacağını düşünerek yazmaz beLLi bir kitLeye hitap etmez.
Ayrıca bu bir otobiyografi oLduğu için kendinden yada sorunLarından yada yaşadıkLarından bahsetmesi gayet oLağan birşey.
Tabi ki herkes beğencek diye bi kuraL yok, ben sadece bu kadar sert eLeştiriyi haketmediğini düşündüğüm için yorum yapmak istedim :)
OFY | Şu tarihte Mart 11th, 2009 ve şu saatte 16:29 gönderildi.
@pNr
Yorumun için teşekkür ederim. Galiba haklısın. Ama kitabı alırken üstünde Best Seller bir kitap yazılsaydı daha iyi olurdu. Böylelikle istemediğim kitabı almış olmazdım. Ama kitabın çok sıkıcı olduğunu söylemekte hala kararlıyım.
pNr.. | Şu tarihte Mart 20th, 2009 ve şu saatte 20:59 gönderildi.
Ofy.
Kitabın arkasında okuyucu yorumLarında best seLLer deyimi geçiyor zaten :) DikkatLi bakarsanız görebiLirsiniz.
Görüşünüze saygı duyuyorum. Her okuyucu aynı fikri payLaşmak zorunda değiL eLbette.
Ama madem sıkıcı oLduğu konusunda bu kadar ısrarcısınız, Adam Fawer’in OLasıLıksız’ını okumadıysanız eğer birde onu okumanızı tavsiye ederim. Konusu Zar Adam’La bazı yerLerde benzerLik gösterse de daha sürükLeyici ve daha akıcı.
Okumaya karar verirseniz bitirdikten sonra ki yorumLarınızı ve tabi ki Zar Adam’La benzer ve ayrı böLümLeri hakkında ki eLeştiriLerinizi merakLa bekLicem :)
OFY | Şu tarihte Mart 22nd, 2009 ve şu saatte 11:14 gönderildi.
@pNr
Benim görüşüme saygı duyduğunuzdan daha çok ben sizin görüşünüze saygı duyuyorum. Her zaman haklı olmayabiliriz. Hatarımız olabiliyor. Doğrusu kitabın arkasına o kadar dikkat etmedim. En kısa zamanda Adem Fawer’in diğer kitabı olan ‘olasılıksız’ ı okuyacağım. :)
adem | Şu tarihte Mart 24th, 2009 ve şu saatte 15:41 gönderildi.
Çarkın içine girmiş,sabah kalkıp yatmasını zarların değilde seçtiği yaşam tarzının belirlediği insanlar için sıkıcı(!) bi kitap evet.
Hüseyin Güneş | Şu tarihte Mart 28th, 2009 ve şu saatte 02:09 gönderildi.
Kitabı şu anda okuyorum. Bu siteyide google aramalarında buldum. Gerçekten hoş bir kitap. Herkesin zevki farklı olduğu için, kötü kitap gözüyle bakmak yerine en azından almadan 10-11 sayfasını okumak gerek. Sonra mesela Casey Maddox’un felsefenin öldüğü gün isimli kitabının ilk 150 sayfası berbattı. Ama sonuna geldiğimde 3 gün etkisinden kurtulamadım. Fakat bu kitap direkt olarak bence okuyucuyu kapısını aralayıp içine alıyor. (en azından bende öyle oldu) Son olarak birde şöyle bir site buldum biraz önce. http://www.zaradam.net birisi bu zar atma işini çok ciddiye alıp denemeler yapmaya başlamış :) Okumakta fayda var. Saygılar.
OFY | Şu tarihte Mart 28th, 2009 ve şu saatte 13:58 gönderildi.
@ Hüseyin Güneş
Öncelikle sıkılmadan okuyup yazımı yorumladığınız için teşekkür ederim. Kitabı okumakta elbette ki fayda var. Benim demek istediğim Luke ‘nin yöntemi idi. Tamam, kitap belki sizin için sürükleyici olabilir. Hatta ilginizi çekebilir. Fakat kitapta belirlenen ana düşünce, kişinin hayatının şans üzerine de olabileceği düşüncesi! Herşeyin bir ölçüye göre dizayn edilmiş dünyamızda böyle şeylere gerek var mı sizce? Bizi yaratanın göstermiş olduğu kurallar yerine, kendi kurallarımızı ve kendi türettiğimiz fikirleri ortaya atarsak o zaman olmaz. İnsan yanlız alıgılayabildiği için mesul değil. Algılayıp düşündüğü için mesuldur. Akıl gibi bir nimeti bırakıp 6 köşeli bir zarın esiri olan insandan ne beklersiniz? Kitap, benim için zaman kaybı asla olmadı. Aksine bakış açımı genişletti. Bu konuda size katılıyorum.
pNr | Şu tarihte Mart 29th, 2009 ve şu saatte 09:18 gönderildi.
Ofy..
ÖnceLikLe teşekkür ederim :) Zar Adam’ın bu kadar sert eLeştiriyi neden haketmediğini biraz oLsun anLatabiLdiysem OLasıLıksız’ı okuduğunuza pişman oLmayacaksınız.
Ama Hüseyin Bey’e yazdığınız cevaptan sonra bi yorum daha yapmadan geçemedim.
Bizim uymak zorunda oLduğumuzu düşündüğümüz kuraLLar yaratıcının kuraLLarı değiL. O kuraLLarın gerçekte ne oLduğunu saptırmadan uyguLuyorum ben diyen birini tanımadım ben şimdiye kadar.
Yazarın kitapta bahsettiği zar yöntemi hepimizin akLından geçirip yapmaya cesaret biLe edemeyeceği şeyLerinde yapıLabiLeceğinin kanıtı bence. ZarLara, cinayet işLemek, komşusuna tecavüz etmek, aiLesini terketmek gibi seçenekLer vermesi onun sınırLarı ne kadar zorLayabiLeceğini gösteriyor sadece. Ama zararsız seçenekLerLe bu yöntemi uyguLamak pekte mantık dışı geLmiyor bana. Sizinde ikiLemde kaLdığınız ne yapacağınızı biLemediğiniz düzene isyan etmek istediğiniz zamanLar oLmuştur.Onun yaptığı bunu bi yönteme döküp sürekLi uyguLamak sadece.
Akıl gibi bir nimeti bırakıp 6 köşeli bir zarın esiri olan insandan ne beklersiniz? Sorusuna geLince, Önce bu adamın gerçekten çok zeki biri oLduğunu düşünüp sınır tanımayan birinden bekLenebiLecek herşeyi bekLerim :)
Elif Şafak - Siyah Süt - Ömer Fatih Yılmaz | Şu tarihte Mart 31st, 2009 ve şu saatte 10:45 gönderildi.
[...] Ellibin adet basılan kitabı beyenmeyen yoktur sanırım. Daha önce okuduğum kitap olan Zar Adam gibi buda bestseller bir kitap. O kitabı beyenmemiştim fakat beyen bir çok yorumcuyla [...]
Okan Arıcı | Şu tarihte Nisan 3rd, 2009 ve şu saatte 01:18 gönderildi.
Bu konuyu açan arkadaş bence çok yanlış yorumlar yapmış bence bu kitabı bi kere daha gözlerinle okumalısın. Belkide bu yaptığın yorum yüzünden bi çok insan bu kitabı alıp okumaktan vazgeçti bence düzeltmelisin o yorumu…
OFY | Şu tarihte Nisan 3rd, 2009 ve şu saatte 09:32 gönderildi.
@Okan Arıcı,
Öncelikle şunu belirtmek isterim, burası kişisel bir blog. Ve ben kitapları sattırmak için kitap özetlerini yazmıyorum. Ve yukarıda ki sözlerimin de arkasındayım. Çünkü onlar benim yorumum. Sizin yorumunuza saygı duydugum gibi, benim yorumuma da saygı duymanızı beklerim. Yorumlarımın niçin yanlış olduğunu da belirtseydiniz daha açıklayıcı olurdunuz.
selocan | Şu tarihte Haziran 9th, 2009 ve şu saatte 03:01 gönderildi.
Ben genel olarak pınarın yaptığı yoruma katılıyorum yazar kitapta cesaretin sınırlarını zorlamış.Dünyayı takmayan bir insan bunu yapabilir.Bende kabul ediyorum kitabın sıkıcı yerleride var.Ama bi kitap devamlı eğlenceli olsa yapmacık olurdu.Mesela ben gerilim polisiye okuyorum.Eğer güzel kitap okmak istiyoruz.Akıcı olsun ilginç olsun sıkılmayayım diyorsanız ben size kitap önerebilirim.
desperation | Şu tarihte Haziran 17th, 2009 ve şu saatte 23:12 gönderildi.
bence zar adam kesinlikle hayatı ‘ ye alan insanların hoşuna gidebilecek bir kitap çünkü çok kişilik yaratmaya çalışan bi adamdan bahsediyor ama sonuna doğru bu işin çılgınlığında kayboluyor mesela luke nun bir adamı öldürmek için zar atması çok iğrenç bi durum bence bıu kitap kesinlikle dejenere den başka bi şey sağlıcak bi kitap değil ama okunmalı yinede ancak kesinlikle ciddiye alınmamalı çünkü zar atmaya balayan her insan zamanla insanlığını ve de herşeyini kaybeder
torn | Şu tarihte Temmuz 19th, 2009 ve şu saatte 16:02 gönderildi.
bence insanın kimlik karmaşasını, gündelik hayatta takınmak zorunda olduğu maskeleri ve bu maskeler sonucu bilinçaltına attığı ve günümüzün hastalığı sayılan stress ve depresyonu çok iyi tanımlıyor ve buna alıştırmalar yaptırıyor…
ne yazıkki hepimiz günlük yaşamda sahte ilişkilyer içinde sahte yaşamlar ve kimliklerz takınıyoruz…atasözü var dereyi geçinceye kadar ayıya dayı diyeceksin…eeeeee…iş görüşmesinde, bir kızı kandırmak yada tavlamak vs bir sürü şey için olmadığımız insan tiplemelerine girmiyormuyuz..adam bunları kategorize etmiş ve oldukça akıcı bir kitap….
sipisa | Şu tarihte Temmuz 31st, 2009 ve şu saatte 02:01 gönderildi.
Kesinlikle başarılı. İlk 40-50 sayfa çok defa atıp parçalayasım geldi kitabı. O kadarki sıkıldım yani. Ama zorladım kendimi ve luke masanın üzerindeki zarın üstünden poker kartını kaldırıpta ona doğru bakan 1liyi gördükten sonra kitap alıp götürdü beni. Evet cinsel objelere çokça yer verilmiş. Ama buda insanın bakış açısına göre değişen bir yargı oluşturur insanda. Dişi sineğe bile laf atan bir insan buna çok sert tepki göstermekte haklıdır. (kişisel fikrim)
natham | Şu tarihte Ağustos 4th, 2009 ve şu saatte 11:08 gönderildi.
Ben ‘zar adam’ ı çok beğendim. Evet arada bir sıkıcı tarafları oluyordu. Roman yazmaktan ziyade felsefeyi anlatmak için çok uğraşmış sanki yazar. Ama komik olmak istediğinde komik, sapkın olmak istediğinde sapkın, vahşi olmak istediğinde de vahşi olabilen bir kitap. Şuna katılıyorum: kesinlikle yorumları okuyup alın. Herkesin sevebileceği ve özümseyebileceği bir kitap değil. +18 olmasa bile +16 olmalıymış.
MetallicA | Şu tarihte Ağustos 4th, 2009 ve şu saatte 23:25 gönderildi.
bencede mükemmel bir kitap çağdaş nihilizmin mükemmel bir açıklaması war tavsiye ederim…
Ousanity | Şu tarihte Eylül 4th, 2009 ve şu saatte 16:38 gönderildi.
akıllıca espirilerle dolu psikoloji ile ilgilenen insanlara tavsiye edeceim bi kitap
smalyak | Şu tarihte Eylül 30th, 2009 ve şu saatte 17:51 gönderildi.
psikolojiyle az cok yakından ilgisi olan insan bu kitabı zevklee ve kopamayacak şekilde okur… gelelim arkadaki yorumlara : arkadasın teki arkada güleceksiniz yazıyordu ama ben hiç gülmedim demiş. senin espri anlayısınlaa amerikan espri anlayısı cok farklı kardeşim. cok normal yani gülmemen. bitirdikten sonra hiç beklemeden ZAR ADAMIN PEŞİNDEYE geçin… daha sade ve anlasılır halde… psikoloji birimlerine değinmiyor… hepinize zevkli okumalar arkadaslar… hepimiz ZAR ADAMLARIZ :)))
gözde | Şu tarihte Ekim 24th, 2009 ve şu saatte 10:50 gönderildi.
kitap yayımlandığı tarihlerde(1971) satış rekorları kırmış ve biz bu kitabı 2009 da okuyoruz kitaba kötü dememizin nedeni bizim kültrümüze ters bir kitap ama bazı arkadaşlar kitabı bitirmeden yorum yapmış .bu çok yanlış bir şey ben sonuna kadar okudum çok güzeldi.ama çok tehlikeli bir kit ap bu kitabı 18 yaşından büyüklerin okumasını tavsiye ederim ama mutlaka okuyun.HEPİMİZ ZAR ADAMLARIZ.
Enigma | Şu tarihte Ekim 26th, 2009 ve şu saatte 21:45 gönderildi.
Kitabı henüz bitirdim.
İlk 50 sayfası daha farklıydı her satırından ayrı bir bilgi kaptım diyebilirim ama daha sonra tamamen Luke’un din ve felsefesini okur oldum.Pişmanmıyım hayır. Bu adam 10 tane daha kitap yazsa zarlarla ilgili 10unuda okurum.Kitap okurken içinden bi karakteri kendimize benzetiriz hep bu kitapta tutmuyor bu durum.Belki o yüzden sevmiyor bir kesim.Başka bir kesim din konusundaki alaycılığı ve karşıtlığı yüzünden yerden yere vuruyor zaten, içeriğindeki cinsellik ve sapkınlıkta cabası. Katılıyorum 6 yanlı adama – herkesin içinde gizli kalmış bu sapkınlıklar var. Kişilik perdesiyle ört bas ediyoruz bunları bu kitaba bu kadar yüklenmelerinin sebeblerinden biride bu.Neyse uzatmadan; Adam Fawer seviyorsanız size göre diyebilirim…
Crazy ozyy | Şu tarihte Ekim 27th, 2009 ve şu saatte 12:56 gönderildi.
En yukarıda kitapla ilgili bilgi vermeye çalışan arkadaş,tamamen saçmalamışsın. Birazcık anlama becerin olsaydı, adamın tamamen tesadüf eseri yaşamadığını anlayabilirdin. luke zarlara seçenekleri kendisi veriyor.sonuçta yinede bilincini aklını kullanıyor. ve uçuk seçenekler vermediğin sürece mantıklı bir olay. tek bir benliği veya rolü oynadığında kendinde bulunan diğer duyguları köreltmiş oluyorsun. Bence okunması gereken kitapların başında geliyor.. kalkıp ta birisinin diğerine aşkını vb. konuları işleyen roman okuyacağına aç zar adamı ve zar adamın peşinde kitaplarını oku…..
mLd | Şu tarihte Ekim 30th, 2009 ve şu saatte 13:50 gönderildi.
zar adam ve zar adamın peşinde’yi yeni bitirmiş biri olarak bu blogta yazılanlara katılmıyorum. Hayatın içindeki küçük değişiklikler renkler bizim yaşadığımızı hissettirenlerdir. Aynı döngüyü sürekli yaşayan insanlar Luke’un geçirmiş olduğu bunalımı çok iyi anlayacaklardır. Bence insan psikolojisinin değişik bir yönünü gösteren çok yararlı bir kitap.
crazy_ozyy | Şu tarihte Ekim 31st, 2009 ve şu saatte 20:35 gönderildi.
sana kesinlikle katılıyorum mLd
zenci | Şu tarihte Kasım 7th, 2009 ve şu saatte 20:40 gönderildi.
bence yukarda yorup yapan adam yanılıyor kitap güzel bi kitap biraz anlama meselesi ben 2.kitabını okuyorum şuan dedim ya anlamak lazım birazda
zenci | Şu tarihte Kasım 7th, 2009 ve şu saatte 20:42 gönderildi.
hem bend mldye katılıorum çok doru söylüyor
ny | Şu tarihte Kasım 7th, 2009 ve şu saatte 22:43 gönderildi.
Kitapla ilgili genel olarak olumsuz yorum yapanların pek çoğu daha Türkçe yazı yazmaktan bile aciz. Muhtemelen okumaktan da. Okumaktan kastım anlayarak, düşünerek, sindirerek okumak. Yukarıdaki yazıyı yazan arkadaş beğenmediğini ifade etse de, gerekçelerini de yazmış. Ama genel yorumlar sadece ‘kitap çok kötü’den ibaret. Bir kitap, film, herhangi bir eser sizin fikirlerinizle uyuşmadığında ‘kötü’ olup çıkıyor. Ne yazık ki bu kitap ise sadece anlaşılamadığı için ‘kötü’ ve ‘sıkıcı’ oluverdi. Bu dizi kültürü insanlarımızı böyle acıklı bir duruma getirdi. Yazamayan, okuyamayan bir toplum olduk. Ve bu neslin çocuklarının ne durumda olacaklarını görmek bile istemiyorum.
Kitap kör göze parmak şeklinde bu kadar uç noktalarla size benliğinizin acıklı durumunu yüzünüze çarpmaya çalışıyor ama gören nerede? Sizler basmakalıp rollerinizin içine sıkıp kalmaya mahkumsunuz ve bunu hak ediyorsunuz. Neyse ki bu kalıplara sıkışık halinizi farkına bile varamadığınız için labirentteki fareler kadar bile acı çekmiyorsunuz. Ne yazık ki ben Türk halkının entelektüel seviyesini bu kadar kaybetmiş olduğunu bu kitapla gördüm ve benim içim acıdı. Kaldı ki Luke’un yaptıklarının bin beterini sinsice, gizlice ve zar atmadan yapan pek çok kişi aramızda dolaşıyor.
İnsanın bu kitaptaki bakış açısıyla dönüp bir kendine bakması için zar atması ya da birine tecavüz etmesi gerekmiyor. Dizi senaryolarıyla her kurguyu gerçek olarak algılamaya, her anlatıma o derece sığ bakmaya başlamış yurdum insanı için sadece üzüntülerimi ifade edebilirim.
ny | Şu tarihte Kasım 7th, 2009 ve şu saatte 22:47 gönderildi.
Bu arada müjde! Yine uçuk bir üçüncü Luke kitabı gelmek üzere. Dar kafalı halkıma yerden yere vurmak için yeni bir malzeme daha çıkıyor!
dilşat | Şu tarihte Kasım 8th, 2009 ve şu saatte 18:43 gönderildi.
bence güzel bi kitap ben beğenerek okudum.ewet pornografik yöntemde yalnış ama yaşanmış biş gerçeği anlatamazmı.hatta ikincisinide aldım zar admın peşinde ona başlıycam
selin_ | Şu tarihte Ocak 1st, 2010 ve şu saatte 18:43 gönderildi.
Bencede çok pornografik bir kitap ama onun dışında fazla yerden yere vuracak şekilde kötü değildi farklı bir kitaptı :) tabiiki herkesin sevdiği kitap türü başkadır ama şöyledir böyledir demek gerekmez bende zar alıp belki deneyebilirim :p
nıhal | Şu tarihte Ocak 4th, 2010 ve şu saatte 22:19 gönderildi.
bence etkıleyıcı bır kıtap konusuda gusell sız her ne dersenız dıyın bence cok ii yazmız adam + 18 olmalı bncede fakat flım lerde o kadar ızledıgınız o kırmızı noktalar varken bu kıtap a o sekılde hakeret etmenız hıc mantıklı dgıl sahsen ben ıkıncı kıtabını da okudum hemde ıkısını bı haftada bıtırdım
zarkadın | Şu tarihte Ocak 28th, 2010 ve şu saatte 01:48 gönderildi.
bu kitabı sevmeyenler neden mi sevmedi?
çünkü luke rhineheart denen dahiyi sevmediniz.çünkü hepiniz kurallar ve sistemlere boyanmış birer mekanik robotsunuz.ama luke değil.evet,adam öldürmek ve tecavüz çokta mantıklı işler değil; fakat sırf bu yüzden kitaba ağır bir eleştiriyle yaklaşmamak gerekir.
gayet başarılı buldum.
zar adamın peşinde ilk kitaba göre çok daha akıcı ve kolay okunabilir.işin komik yanı, birbirinden tamamen zıt karakterlere sahip olan larry ve luke’a beslenen duyguların hemen hemen aynı olması.
nıhal | Şu tarihte Ocak 28th, 2010 ve şu saatte 13:55 gönderildi.
zar kadın düşüncelerını begendım
Zar AdaM | Şu tarihte Ocak 28th, 2010 ve şu saatte 22:07 gönderildi.
bn de bu yaşama katılmış insanlardan birisiyim ama kitaptaki kadar da değil tabikii :) bu yaşamı çok sevdim herşey güzel ve akıcı gidiyor. sizlere de tavsiye ederim ama herşeyde değil tabii. bn sadece karar veremediğim konularda kullanıyorum kahverengi zarlarımı.. ;)
nıhal | Şu tarihte Ocak 28th, 2010 ve şu saatte 23:57 gönderildi.
sen zar mı kullanıorsun?
Eray Günan | Şu tarihte Şubat 3rd, 2010 ve şu saatte 21:00 gönderildi.
Öncelikle şunu diyeyim ki, senin gibi düz bir mantıkta düşünen birileriyle daha önce çok az karşılaştım. Yapmış olduğun yorum “ateş yakar, su ıslatır”dan öte değil. Öyle ki geniş bir bakış açısıyla kitap okuyamıyorsan bu çok acı. Yorumunun sonunda “O zaman yaşamasının ne anlamı olabilir ki?
” demişsin. Sanki kendin yaşamanın anlamını bulmuşsun gibi konuşmuşsun. Luke çok farklı bir şey deneyerek, farklı derken senin ve benim yaşadığımız toplum içerisindeki kültürel baskıya göre ‘farklı’ olan bu arayış, sana bir şeyler katmayacağı gibi senin gibi düşünenlere de katmayacaktır. Kalıplarından, engellerinden kurtularak, sınırlarının olmadığını düşünerek, sadece yaşadığın ülkeyi değil de evrensel düşünerek okuyabilmeyi becerseydin bu kitabı, en azından “harika bir kitap çok zevk aldım” demesen bile, “hmm.. ilginçmiş lan, farklı bir kitap hakikaten..” yada bir varyasyonunu dile getirebilirdin. Neyse, sana bundan sonraki okumalarında “Into The Wild” tadında beyin özsıvısı diliyorum…
hilal | Şu tarihte Şubat 22nd, 2010 ve şu saatte 20:21 gönderildi.
bugün arkadaşım getirdi bana da okulda hemen başladım okumaya daha kitabın arka kapağını okurken itti beni ya çevirisinde sorun vardı ya da benim anlayışımda çünkü direk sıkılmış diye başlıyor böyle başlaması bile saçma hadi dedim devam ettim çok övülmüş otobiyografi olduğunu söylemiş yazar okudum tabi ve 100. sayfaya geldiğimde yeter artık dedim evet tamamen içine çekiyo belki ama en ufak bi akıl boşluğunda iradesiz bir insanı kandırabilecek bir kitap beni tatmin etmedi yalnız kurguyu beğenmedim konusunun ilgi çekici olduğunu kabul ediyorum ama bizim yaşımızdaki gençler için gereksiz bir kitap içerik tamamen tek şey üstüne kurulmuş mide bulandırıcı seviyede zarları daha akıllıca şeyler de kullanabilirdi ..
hilal | Şu tarihte Şubat 22nd, 2010 ve şu saatte 20:23 gönderildi.
yapmayın ya herkesin zevki farklıdır tamam ama tabu yıkmak da bu değildir seviyeli olmasını yeğlerdim örneğin ben sıkı bir dan brown okucuyusuyum o da her kitabının sonunu iki aşıkla bitiriyor ama yüzeysel biçimde ve abartmadan anlatıyor tadında bırakıyor işte budur.
Eray Günan | Şu tarihte Şubat 24th, 2010 ve şu saatte 17:21 gönderildi.
İyi de hilal,
kitap;
şöyle yazsaymış, böyle yazsaymış, şunu düşünseymiş, yaşımıza göre değil ya da benzeri önyargılarla okunursa kitap okumanın ne anlamı kalır ki? Düşünce yapısı nasıl gelişebilir? Nasıl geniş açılardan düşünebiliriz?
Garip ya…
LaFleur | Şu tarihte Mart 1st, 2010 ve şu saatte 22:47 gönderildi.
Bence güzel ve eğlenceli bir kitap. Zar hayatı gerçekten çok ilginç bir konu ve açıkcası ben kitaptan hiç sıkılmadım. Olumsuz eleştiri yapan arkadaşlar bence çok acımasız davranmışlar. Kitabın tek sevmediğim yönü; yazarın pornografik bölümleri çok uzatması. Yüzeysel geçebilirdi bence… Yine de okunması gereken bir kitap ve güzel espriler var. Luke’un sekreteriyle buluşurken onun hakkında düşündüklerini yazdığı bölüm oldukça komikti ve Hz. İsa olduğu zamanki tavırları beni çok güldürdü :D
RuÇhAn | Şu tarihte Mart 3rd, 2010 ve şu saatte 19:27 gönderildi.
bence cok güzel bir kitap fakat biraz ayıp ama lucius beni hem çok şaşırttı hem de tiksindirdi:) ama iyi bir adam o(!)
Luck | Şu tarihte Mart 4th, 2010 ve şu saatte 01:13 gönderildi.
Öncelikle en başta bize kitabın yorumunu yapan arkadaşın bir hatasını düzeltmek istiyorum.Luke Rhinehart bir psikolog değil,bir psikiyatristtir yani ruh hastalıkları uzmanı.kitaba gelince kitabı tamamlamadan yarıda bırakan arkadaşların yorumlarıda yarım olacaktır.anlatılanları anlayabilmek için öncelikle biraz psikoloji ile ilgili olmak gerekir çünkü birtakım psikoanaliz terimleri içeriyor ki bunlar yüzyıllardır insan doğası üzerinde açıklanmaya çalışılan görüşlerdir.Yani kitap bize gerçek dışı veya saçma birşey sunmuyor sadece farklı bakış açıları sunuyor.Hayatınızın akışını belirlerken zar atmak koşulu yok zaten yaşadığımız olaylar ve kararlarımız zar atışından farksız değil,herşey olasılık üzerine kurulu.Kitabı kötülemek yerine anlamaya çalışın.Kendi hayatınızla kıyaslayın.Sonra hayatınıza kaldınız yerden,kararlar vererek devam edin.Yani devam edin zar atmaya…
yağız | Şu tarihte Mart 29th, 2010 ve şu saatte 18:40 gönderildi.
Bence bu kitap çok başarılı.Şu anda 370. sayfalardayım ve gerçekten haz alıyorum.Bence insanın bir iradesi var ve hayatını zarla yaşayıp yaşamayacağını bu iradesiyle seçmeli.Eğer seçerse zaten bir problem yok…
Bence zarlar doğanın dengesini sağlar.Herşeyin 6′da 1 şansı olur.Bazen belgesellerde izleriz.Buffalolar nehirden geçmeye çalışırken timsahlar aralarından yavaş olanları yakalar.Zarlarda aynı bunun gibidi, insanların timsahlarıdır onlar.
Luke kitapta zarlara dua ediyor, tapıyor bana yalnızca biraz saçma gelen bu oldu.Bazı bölümleride gerçekten 18+, ama bu bizim kültürümüz değil bu yüzden buna ılımlı baktım.
Ben şimdiden zar adamın peşinde kitabını aldım ve Dr.Rhinehart’ın koyu bir fanatiği oldum.Ve bir psikanalizci olmak için çabalıyorum.Bazen ders çalışıp çalışmayacağımı zarlarla karar veriyorum.Zarlar bana uzun müddetli kararlar almamı söyledikten sonra bir zar daha attım ve o zarda bana yaklaşık 3 ay ders çalışmamı söyledi.Şu anda zarlar hayatımın o kadar derinine inmedi ama bu yolda ilerliyor…Bakalım ne olacak.
anaksarete | Şu tarihte Nisan 7th, 2010 ve şu saatte 17:49 gönderildi.
siz ne anlarsınız ki kitaptan varsın yoksun aşk kitabı macera kitabı.bence harika bir kitap ve dürtü olarak toplum biçiminde yaşayan insanların bağımsız nasıl hareket ettiğini olasılık,şansın aslında hayatı zar atarak seçmesekte nasıl bize denk geldiğini ya da nasıl kıl payı sıyırdığını vb şeyleri anlamanızı sağlayan kitaptır. pornografik de bulmadım. melissa p leri okuyorsunuz ama.
OFY | Şu tarihte Nisan 7th, 2010 ve şu saatte 18:17 gönderildi.
kitabı okudum. Ve zarı aldım elime 1 den 6 ya kadar seçenek ekledim. Birinci seçeneğim gelirse kitap hakkında kötü eleştiri yapacak ve bunu siteye yazacaktım ki bir de baktım 1 geldi. Sonuç olarak ben zarların sayesinde bunu yazdım şimdi beni eleştirmeyin!
He dersenizki zar olayını hayata yansıtma. O zaman ne anlamı kaldı bu işin? Her türlü zarar. Zarar adam işte.
Yukarıda yazdığım yorumun arkasındayım her zaman ve her an.
can | Şu tarihte Nisan 16th, 2010 ve şu saatte 20:19 gönderildi.
Ben bu kitaba başlayalı 3 gün oldu ve 134. sayfadayım. Evet herşeye zarın karar vermesi biraz gerçek dışı, saçma görünüyor olabilir ama gayet başarılı buldum bu kitabı. Bu kadar çok olumsuz eleştiriye şaşırdım açıkçası. Bir yorumda okumuştum ve katılıyorum eğer aptalca aşk konusu işlenseydi eminim daha çok beğenilir, bağımlılık yaratırdı. Bugün burada olmamızın sebebi de bu değil mi zaten ?
Emre DAL | Şu tarihte Nisan 23rd, 2010 ve şu saatte 17:45 gönderildi.
Arkadaşlar , bu kitap hayatımda okuduğum en iyi kitap diyebilirim.Ancak bu kitap üzerinde biraz zekamızı kullanmamız gerekiyor dostlarım.Cahilce oturupta bir kaç sayfa çevirip çok bilmiş bir edayla ” hah bu kitap dandik , sıkıcı , saçma ” diyip rafa kaldırmak ahmaklıktır.Kitapta bir çok espiriye yer verilmiştir , fakat bu espiriler amerikan kültüründe yapıldığı için bize komik gelmemektedir , bu konuda haklısınız.Ama kitaba bir mizahi dergi , macera veya insanlarımızın boş boş okudukları fantastik aşk kitapları gibi değilde , sizi insan kişiliklerinin karmaşık labirentini 6 da 1 ihtimal kullanarak ( zar atarak ) nasıl keşfedebileceğinizi anlatan bir kaynak niteliğiyle bakarsanız aslında ne kadar iyi bir kitap olduğunu anlayabilirsiniz.Birazcık beyni olan birinin bu konuda zorlanmayacağına eminim.
HüsEYİN sEFa | Şu tarihte Nisan 24th, 2010 ve şu saatte 16:14 gönderildi.
Bence zar adam süper bir kitap içinde olanlar ve daha da fazlası ….
Herşey tam anlamıyla mükemmel yorumların bir kısmını okudum ve bazı arkadaşlarımız
çok güzel yorumlar yapmış. Okuyucu nasıl bir ruh haline sahip ise kitapta ona göre öyle bir ruh haline geçmiş oluyor .Yani burada tartıştığımız konular başlı başına bir saçmalık tabiki inslar burada yeni insanların görüşlerine de saygı duymalı ama ilk önce
insan kitabın yazarını düşünerek bu yorumu yapmalı …
Emre DAL | Şu tarihte Nisan 26th, 2010 ve şu saatte 18:31 gönderildi.
Haklısın , ancak bizim burada tartıştığımız konu (en azından benim savunduğum konu) kitabın iyi – veya kötü olması değil.zaten iyi veya kötü göreceli,öznel kavramlardır.Tıpkı seninde dediğin gibi birisinin hayran olduğu bir kitap başkaları tarafından beyenilmeyebilir.Fakat bazı arkadaşlarımızın içinde aşk,vampir(son zamanlarda moda oldu bu dişlek yaratıklar) veya fantastik öğeler bulunmayan kitapları tek sayfa bile çevirmeden cahil cahil sağda solda kötülemesi beni kızdırıyor.Olağan üstü bir biçimde kurgulanmış,Fort Worth Star , New York Herald , Loaded Magazine gibi birçok seçkin kurumdan olumlu not almış bir kitaptan bahsediyoruz.Bazı arkadaşlarım haklılar kitabın başları yani luke un zarları keşfetmeye adım adım yaklaştığı o sayfalar sizi biraz sıkabilir.Ancak kitap ilerleyen sayfalarında sizi sürükleyici bir “zar serüvenine ” götürüyor.Basit iradeli insanlar için tehlikeli bir kitap diyebilirim , ancak temelleri sağlam olan insanlara büyük artılar getirecek , onlara yeni bir ufuk açıcaktır.Hiç sabahları “ay hangi kıyafeti giyeceğim ?! ” kaygısını bir zara danışmanın keyfiyle atlattığınız oldu mu ? :) eğer olmadıysa lütfen zar adam kitabı veya zar yaşamı hakkında ne olumlu nede olumsuz yorumlar yapmayınız.Çünkü siz ne kadar öyle sansanızda bu konularda en ufak bir fikriniz bile yoktur.
OFY | Şu tarihte Nisan 26th, 2010 ve şu saatte 20:34 gönderildi.
@ Emre DAL,
Bu yazıma yapılmış en güzel yorum diyebilirim. En beğendiğim yönü ise “Basit iradeli insanlar için tehlikeli bir kitap diyebilirim , ancak temelleri sağlam olan insanlara büyük artılar getirecek , onlara yeni bir ufuk açıcaktır.Hiç sabahları “ay hangi kıyafeti giyeceğim ?! ” kaygısını bir zara danışmanın keyfiyle atlattığınız oldu mu ?” oldu. Teşekkür ederim Emre bey :)
Emre DAL | Şu tarihte Nisan 27th, 2010 ve şu saatte 20:26 gönderildi.
Asıl ben teşekkür ederim patron xD :D
Halis agrtas | Şu tarihte Nisan 30th, 2010 ve şu saatte 14:32 gönderildi.
Eda benmle evleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen !!! :D
izmitli zaradam | Şu tarihte Mayıs 1st, 2010 ve şu saatte 11:10 gönderildi.
kitabın inanılmaz etkisi altında kaldım ve artık cüzdanımda küçük bir zarım var. çoğu kararı zara bırakıyorum genellikle zara yüzde elli şans tanıyorum ve her kararına uyuyorum sonucunda beni hep doğruya yönlerdirdiğini hayretle görüyorum..
chaosytr | Şu tarihte Mayıs 2nd, 2010 ve şu saatte 10:41 gönderildi.
Kitabı okumaya başladığımda çok garip gelmişti..kitapta güldüğüm birçok yer olduğu gibi adama acıdığım bir çok yer de oldu..kitabı bitirdikten sonra o kadar sevmediğimi çünkü diğer romanlara benzemediğini belirttim arkadaşlara ama beğendim..ve kitabı henüz bitirmemişken gidip bir zar aldım.. üç defa kullandım işe yaradı..(:kitap gerçekten çok eğlendirici..ama insan düşünüyor nasıl bu kadar cesur diye..ve bence ZarAdam kitabı özgür olmanın herşeye bedel olduğunu da kanıtlıyor..ama Adam Fawer yada Dan Brown ‘ ın yapıtları gibi herşey isteğiniz doğrultusunda olmuyor..oldukça ilginç..
aLmSsM | Şu tarihte Mayıs 4th, 2010 ve şu saatte 07:08 gönderildi.
adam kişilik çatışması yaşıyor diye düşünenler olabilir ama Luke, kendinde var olan renkli, piskopat kişilikleri gün yüzüne cıkarıyor. Tabiki saçma bölümler vardır, hangi kitapta yokki…
Renli hayatlar görmek isteyenler ve farklı seyler denemek isteyenler için harika bir eser.
edika | Şu tarihte Mayıs 7th, 2010 ve şu saatte 16:46 gönderildi.
burdaki yorumların bir kısmını okudum ve çok yüzeysel beğeniler yada kötü demeler buldum öncelikle sunu düşünmekte fayda var kitap bir eğlence boş zamanların harcandığı bir mecra mıdır yoksa akıl fikir yürütmeyi teşfik eden bir araçmıdır sevgili arkadaşlar luke çok kurnaz bir adam çok basit görünen yerlere çok keskin şeyler saklamış zar aptalca bir oyun değil zar yaratıcının olmama ihtimali ve bunu cok sıkıcı bir şekilde yapıyorki okadar sağlam işleyebilsin ama iki kitabida hoşuma gitti afferim adama dedim ama bir türlü öğrendiğim matematiğin bana bazı tesadüflere inanma konusunda izin vermediğimi söyleyebilirim açıklıkla…..
Ganz | Şu tarihte Mayıs 8th, 2010 ve şu saatte 20:09 gönderildi.
Öncelikle ben Luke’nin Zar Adam kitabını okumadım ama şu anda ”Piç Fantazi” adlı bir romanını okuyorum ve Luke hakkında çok olumlu düşünüyorum, hayata çok yönlü bakan bir insan. Yanlız burdaki luke hakkında yapılan bazı yorumları oldukça saçma buluyorum ve en kısa zamanda zar adam’ı alıp okumayı düşünüyorum.
crazy ozyy | Şu tarihte Haziran 10th, 2010 ve şu saatte 12:14 gönderildi.
Bütün Luke Rhinehart severlere bir çağrım olacak burdan.. bu yaz bir tarih belirleyelim.O tarihte Antalya’da toplanalım ve bir hafta boyunca zar yaşamını tadalım birlikte.. Ne dersiniz.. Tüm yürekli zar severler bu çağrıma kulak verin bir cevap yazın.. hepinizin cevabını bekliyorum…
laplace's evil | Şu tarihte Haziran 13th, 2010 ve şu saatte 15:05 gönderildi.
çok merak ediyorum: yazarımızın okadar emek verip yazdığı kitaba bu kadar kötü yorumlar yazan arkadaşlardan kaç tanesi tamamını bitirdi acaba?..
crazy_ozyy | Şu tarihte Haziran 15th, 2010 ve şu saatte 09:16 gönderildi.
hadi ama hiçkimse yok mu.
su | Şu tarihte Haziran 21st, 2010 ve şu saatte 13:49 gönderildi.
bende kitabı okuyupta beyenmeyenlerdenım cok sıkıldım ve sunuda belırtımkı olasılıksızla kıyaslamıs bazı arkadaslar hiç alakası yok olasılıksız ve empatı harıkaydı herkese tavsiye ederim adam ve luke uzaktan yakından kıyaslanamaz bence
eylül | Şu tarihte Haziran 28th, 2010 ve şu saatte 13:47 gönderildi.
kim ne derse desin ama gerçekten kaliteli bi kitap olmuş bence.eğer kitabın önsözünü okuduysanız yazar bu aptallarra gereken cevabı vermiş.ama ya okumadınız ya da anlamadınız bilmiyorum ama saçma sapan yorumlarınızı kendinize saklayın.uyanın artık hayaller aleminden !
Mesut | Şu tarihte Temmuz 11th, 2010 ve şu saatte 16:25 gönderildi.
Çok ilginç ve sıradışı bir roman.Bu kitapla,Hayatın monotonluğundan kurtulup,kendinize yeni bir dünya yaratabilirsiniz.Ayrıca ilginç betimlemelerle karakterleri kafanızda canlandırabiliyorsunuz…Bence Luke R.’nin dini çok ilginç ve hayatta bazen kullanılabilir…Kendinizi toplumdan soyutluyorsanız ve diğer insanların düşüncelerine önem vermiyorsanız bu kitap tam size göre diyebilirim…Kitapın kurgusuda,rastgele olaylar içeriyor…Bir olay tam başlarken bölüm bitiyor ve sanki araya reklam girer gibi,farklı bir olay,mektup,alıntı veriliyor…Sonrada önceki olay kaldığı yerden devam ediyor…Kendisiyle çelişmeyen bir kitap…Çok iyi kurgulanmış,okurken gerçekten var olmuş sanmıştım…Sonradan roman olduğunu öğrendiğimde şaşırdım…
Sonuç olarak kitabı tamamen bu dünyadan kopup,bir tırans halinde okumakta yarar var derim…Kaldı ki kitabın kendisi de bu dünyadan değil…
Mesut | Şu tarihte Temmuz 11th, 2010 ve şu saatte 16:26 gönderildi.
Çok ilginç ve sıradışı bir roman.Bu kitapla,Hayatın monotonluğundan kurtulup,kendinize yeni bir dünya yaratabilirsiniz.Ayrıca ilginç betimlemelerle karakterleri kafanızda canlandırabiliyorsunuz…Bence Luke R.’nin dini çok ilginç ve hayatta bazen kullanılabilir…Kendinizi toplumdan soyutluyorsanız ve diğer insanların düşüncelerine önem vermiyorsanız bu kitap tam size göre diyebilirim…Kitapın kurgusuda,rastgele olaylar içeriyor…Bir olay tam başlarken bölüm bitiyor ve sanki araya reklam girer gibi,farklı bir olay,mektup,alıntı veriliyor…Sonrada önceki olay kaldığı yerden devam ediyor…Kendisiyle çelişmeyen bir kitap…Çok iyi kurgulanmış,okurken gerçekten var olmuş sanmıştım…Sonradan roman olduğunu öğrendiğimde şaşırdım…
Sonuç olarak kitabı tamamen bu dünyadan kopup,bir tırans halinde okumakta yarar var derim…Kaldı ki kitabın kendisi de bu dünyadan değil……
gizem | Şu tarihte Temmuz 26th, 2010 ve şu saatte 01:32 gönderildi.
zar adamı ilk elime aldığımda çoq heyecanlanmştm… fakat sonraları kitabı erken okuduumu farkettm.gerçektende öyleydi ve onu bir kenara bırakıp psikoanaliz ve freud hakkında bilgi edinmemn daha doğru olacagnı dşndüm… ve aynende onu yaptm. şimdi kitabı daha bilinçli ve daha objektif bir halde okumaya başladm.. en azndan kafamda
soru işaretlerine yer wermdm…
beğendim ve ilgi çekici buldum…
tavsiye ederm